woensdag 24 april 2013

Nagellak die ik weg ga doen! + 3 redenen om nagellak weg te gooien/geven!



Toen ik gisteravond in mijn nagellak "stash"  zat te kijken, vond ik een paar lakjes waarvan ik niet meer goed wist hoe of wat. Kleurtjes die ik niet gebruik omdat ik ze niet mooi vind, maar ook omdat ze niet fijn zijn. Ik besloot mijn nagellak uit te zoeken en een aantal lakken weg te doen. Dit was echt nodig! Zo kwam ik bij een aantal lakken er achter dat ze helemaal uitgedroogd waren, oei!

Het is natuurlijk nooit leuk om producten weg te gooien, voor mij al helemaal niet! Ik ben echt een verzamelaar en ik ben onwijs zuinig op mijn spulletjes, alleen zijn miskopen niet altijd te vermijden... Ik laat je hier onder 3 verschillende soorten redenen zien waarom ik nagellak weggooi.

De miskopen:

 

 De lakken die je hier ziet zijn stuk voor stuk miskopen! Ik vond deze wel miskoop genoeg om nu weg te doen. De kleuren gebruik ik niet, ik vind ze allemaal niet zo leuk. Wel erg jammer! Flesjes zoals deze die in principe gewoon nog goed zijn, geef ik weg, aan mijn nichtjes bijvoorbeeld. Zij zijn er altijd heel erg blij mee!

De teleurstellende kwaliteit:

 
Misschien is dit wel de ergste categorie. Ik vind het onwijs zonde om een mooie kleur of dure lak weg te moeten doen! Ik moet dan echt streng zijn en zeggen: Anouk, je draagt dit niet, geef het weg! Anders staat het in mijn kastje weg te rotten en dat is misschien wel net zo zonde. Op de foto hier boven zie je o.a. twee prachtige kleuren van het merk Maybelline. De sky blauwe kleur is om te smelten en de minty groene kleur zou perfect kunnen zijn voor de lente.... Maar helaas, ik krijg ze met geen mogelijkheid mooi op mijn nagels! Zo jammer! Daarnaast ook nog twee lakjes van de action en één van catrice. Ook deze lakken niet goed. Jammer, maar ook met deze ga ik mijn nichtjes blij maken!
 
Op, oud en uitgedroogd:
 
 
 
Oh jeetje, zien jullie ook wat ik zien? Het meerendeel van deze categorie bestaat uit essence! En nee, deze zijn niet op, maar uitgedroogd! Hoe zonde?! Ik heb dit vaker hoor, vooral met de oude color and go flesjes. Verder krijg ik de drie topcoats niet eens meer open en is de lak van catrice helemaal op! De Namen van de essence lakken zijn v.l.n.r.: Think pink, Out of my mind, Walk of fame, Date the night. De lak van catrice heet Salmon and Garfunkel. Hiervan heb ik inmiddels al een nieuwe! Deze kunnen wel rechtstreeks de prullenbak in! Bye Bye !!
 
 
Hoe weet je nou wanneer een lak niet meer goed is?
 
 
1 ding is zeker: over smaak valt niet te twisten. Dus ben je een lak tegengekomen die jij wel mooi vind, of die jij wél heel fijn vind? Dat kan. Dit werkt bij iedereen weer wat anders. Zoals je op de foto hierboven kunt zien is een nagellak uitgedroogd als hij stroperig wordt. Je zal merken dat de lak niet meer egaal aan te brengen is en dat hij onwijs langzaam droogt. Dit is natuurlijk helemaal niet prettig! Daarnaast kan je een nagellak ook niet meer "goed" vinden als er bijvoorbeeld bubbeltjes in zijn gaan zitten. Wat wel belangrijk is, is om niet te haasten met beslissen. Kies wat lakken die je weg wil/kan doen en leg ze een tijdje opzij in bijvoorbeeld een makeup tasje. Mis je ze? Dan kan je ze makkelijk weer terug halen. Merk je niet dat ze weg zijn? Dan is het hoog tijd om afstand van die lakjes te doen! (en hiermee ruimte te creeëren voor de nieuwste collectie's, haha!).
 
Bedankt voor het lezen!
 
Q: Wanneer gooi jij nagellak weg?/gooi je vaak items uit je stash weg?
 
xoxo Anouk




Geen opmerkingen:

Een reactie posten